Ezek egy része külső körülmény miatt következik be, mint például a futómű-alkatrészek elhasználódása, más részük üzemszerűen kopik/elhasználódik, mint a féktárcsák és fékbetétek, de a motorolaj is elhasználódik a motor működése során.
Vannak olyan, ésszerűen gondolkodva soha el nem romló alkatrészek is, melyekről a napi tapasztalat alapján tudjuk, hogy előbb-utóbb el fognak romlani. Ilyen például bizonyos változatok esetén a motort levegővel ellátó cső, főtengely szíjtárcsa, stb.
A cikk további részében először az általunk javasolt karbantartási feladatokat ismertetem, a folytatásban pedig a több éves Ford Focus szervizelési tapasztalatok alapján a várható meghibásodásokat részletezem.
Első lépésben a 2004-től 2011-ig gyártott, második generációs Ford Focus jellemzőiről lesz szó. A későbbiekben a korábbi, első generációs és későbbi, harmadik generációs Ford Focus is terítékre kerül. A cikk blogposztja alatt pedig hozzá is lehet szólni az eddig megjelentekhez!
Az alábbi táblázat azt mutatja mi az, amit mindenképp el kell végezni ahhoz, hogy egy megbízható Ford Focus-szal rendelkezz:
*= javaslat, a gyári előírás ettől kissé eltér az 1,6 TDCi motor kárára. A levegőszűrő gyári előírású csereperiódusa 60ekm/3év.
** = szennyeződésnek jobban kitett szíj, korábbi csere állapot alapján indokolt lehet.
(a tartalom folyamatosan frissül, érdemes később még visszanézni vagy a blog változatnál megírhatod miről legyen még szó)



Nincs hozzászólás
Legutóbbi hozzászólások
Még nincs hozzászólás. Legyél te az első!