websikehealthcheck

Egyéb

„Csere helyett gondolkodunk”

Gödön található a magyar Ford tulajdonosok egyik fő „zarándokhelye”, az ESS Motor Ford Szerviz. A folyamatos mozgásban lévő udvaron látogatásom időpontjában is egymást érték a „gyógyulásra váró” autók. A várakozók sora elég színes volt, a legújabb sportautóktól, a több százezer kilométert megtett családi egyterűekig minden géposztály képviseltette magát. Az itt folyó szakmai munkáról a szerviz tulajdonosával, Saáry Zoltánnal beszélgettem.

Miért lettél autószerelő?

Az igazat megvallva a kényszer vitt rá. Évekkel ezelőtt, első autóként, az öcsémmel közösen vettünk egy Ford Escortot, és ahogy az lenni szokott, elvittük egy szerelőhöz, hogy a számos tennivaló mellett féktárcsát is cseréljen. Ezt nem sikerült túl fényesen megoldania, ugyanis össze-vissza kóválygott a kerék. A mondás is azt tartja: „Magad uram, ha szolgád nincsen”, vagyis rájöttünk, hogy ha megfelelő végeredményre vágyunk, akkor magunknak kell a javításokat elvégeznünk.

Aztán a főiskolai évek alatt, a tanulás mellett mindig találtunk alkalmat arra, hogy egy kicsit alakítsunk az autón. A tanulmányaim befejezése után a Fordhoz kerültem. 2009-ben viszont úgy éreztem, hogy elegem lett az autókból és a multicégből, ezért egy kanyarral átváltottunk a kétkerekűekre, és megnyitottuk a motorkerékpár szervizünket. Utólag viszont beláttuk, hogy ez nem volt bölcs dolog, mivel akkor kezdődött a válság, és ilyen időkben nem túl jövedelmező dolog hobbieszközök javításával foglalkozni. Így visszatértünk az autókhoz.

Mivel a Fordokhoz adott volt a tapasztalat és a kapcsolatok, az eszközök pedig rendelkezésre álltak, egyértelmű volt az irány.

A régi Ladákat vagy Trabantokat egy villáskulccsal és egy kalapáccsal is meg lehetett javítani. Mi a helyzet a modern autókkal?

Olyan korban élünk, amikor nem lehet azt mondani, hogy már mindent tudunk egy adott típusról. Az autógyártásban háromévente végeznek modellfrissítést. Hatévente pedig valami teljesen új technikát dobnak piacra, vagyis a fejlődést és a változásokat folyamatosan nyomon kell követni. Ha begurul egy autó a műhelybe, nem állhat a szerelő mellette a tarkóját vakargatva tanácstalanul. Szerencsére elég sok mindennel találkoztam az évek során, így már a probléma elmondásából tudom, hogy mi lesz a megoldás.

Mi a különbség a ti műhelyetek és egy márkaszerviz között?

Nálunk alapvetően a hozzáállás az, ami eltér a márkaszervizekétől, és a problémákat is másképpen kezeljük. Amikor a Fordnál dolgoztam, láttam, hogy miket rontanak el. Valószínűleg nincs olyan ember az országban, akinek ne lenne valami személyes rossz tapasztalata, vagy ne hallott volna barátjától, ismerősétől egy elrettentő történetet a márkaszervizekről.

Sok esetben az ügyfél(le)kezelés hagy kívánnivalót maga után, de okozott már gondot a szerelők képzettsége és munkamorálja is. Mi alapvetően ezen szerettünk volna változtatni.

A már említett bánásmóddal kapcsolatban kiemelném, hogy mindig megbeszéljük a felmerült problémát, mert fontosnak tartjuk, hogy megértsék, mi, miért történik. Erre utal a mottónk is: „csere helyett gondolkodunk”. Emellett plusz ismereteket kapnak a kocsijukról, hogy azt még jobban tudják használni, kihasználni. Amikor az ügyfél belép, már előzetesen van egyfajta elvárása, mi pedig igyekszünk azt túlteljesíteni.

Mindenki szereti tökéletes állapotban tudni az autóját, a pénz azonban sok mindent befolyásol.

Igen, mindenki pénzből él, így nem mindegy, hogy mekkora a számla végösszege. Az alkatrészek terén is konzultálunk a tulajdonosokkal, és mindig a pénztárcák lehetőségeihez mérten ajánlunk valamit. Ha egy alkatrészből ár és funkció terén a gyári a legmegfelelőbb, akkor azt javasoljuk, de természetesen utángyártottat is beszerelünk. Egy valamit nem teszünk: a haszon miatt nem javaslunk bármilyen, kétséges minőségű alkatrészt.

Milyen típusú szervizeléseket vállaltok?

Lényegében a karosszéria-javításon kívül minden felmerülő problémát orvosolni tudunk, vagyis abban térünk el más, független szervizektől, hogy a karbantartás és a javítás terén nagyon széles skálán mozgunk. Emellett a téli-nyári váltásra is teljes mértékben fel vagyunk készülve: gumicsere, centrírozás és tárolás is szerepel a repertoárunkban. Továbbá tudunk segíteni az időszakos műszaki vizsga lebonyolításában, vagy a klímarendszer diagnosztikájában, javtásában is.

Mekkora ügyfélkörrel büszkélkedhettek?

Mostanság egyre nagyobb szükség van az olyan szerelőkre, akikben megvan a régi szakik tudása és a modern szervizek felkészültsége is. Mi igyekszünk ezeknek az elvárásoknak megfelelni. Az ügyfélkörünk folyamatosan bővül, a régebbi kuncsaftjaink elégedettek, mert visszajárnak, sőt másoknak is elmondják tapasztalataikat, akik így rájuk hivatkozva jönnek el hozzánk. Az ügyfeleink jelentős része Budapesten, és annak vonzáskörzetében lakik, de lényegében az ország minden pontjáról érkeznek, a többi között Békéscsabáról is. Szerencsére sokan vannak olyanok, akik akár több száz kilométert is vezetnek, a megfelelő minőségű szerelésért.

3 Responses

  1. Simon István szerint:

    Üdvözlöm, ford courier 1.0 ecobboost-nál ,hány kilométernél kell vezérlést cserélni?
    Köszönöm válaszát!

    1. Saáry Zoltán szerint:

      Kedves István,
      szerencsés lenne alvázszám ismeretében pontosan megválaszolni a kérdést, azonban ha a régi 1.0 van az autóban, amelyiknél elöl van a turbó, akkor az olajban futó vezérműszíjas és 100 – 120.000 km-nél nem szerencsés többet várni a cserével. Ha az új, láncos vezérlésű, aminek hátul, a tűzfalnál van a turbója, akkor ott a láncra 240.000 km / 10év az előírás, de ennél az olajpumpát hajtja olajban futó szíj, amiből ugyanúgy elindulnak a darabkák eltömni az olajpumpa szívoskosarát és kivégzik a motort, tehát annál is érdemes 100 – 120.000 km környékén foglalkozni a vezérlés környékével, ugyanis az olajpumpa szíjának cseréjéhez le kell venni a vezérműláncot.

      1. Simon István szerint:

        Kedves Zoltán,
        2016 évjárat, 120.000 van jelenleg benne,
        WFONXXTACNGC41542 az alvázszam.
        Árat is tudna írni esetleg.
        Köszönöm.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük