Tudtad, hogy a Ford az Escort utódaként mutatta be a Focus-t, mely teljesen új megjelenésű és műszaki színvonalú alsó középkategóriás modell lett, messze fölülmúlva az Escort-ot és tovább erősítve az európai Ford hírnevét és sikereit?
Szánj rá pár percet, hogy többet is megtudj kedvencedről. A következő általános leírás az Ford Focus egyes részeit tárgyalja, melyekkel jellemzően foglalkozni kell karbantartás vagy javítás formájában az első generációs C170 modellkódú típusoknál. Neked ilyen van?
A C170 modellkóddal 1998-2004-ig készült a Ford Focus
Első futómű:
Mindjárt egy jó hírrel kezdeném: a Ford Focus kiemelkedően jó futóművel rendelkezik. Elöl McPherson felfüggesztés található, amelynél – ennek ellenére – a stabilizátor összekötők adják föl leghamarabb a hazai utak okozta igénybevétel miatt.
A rossz utakon megtett sok kilométer a lengőkarra szegecselt gömbcsuklót is el tudja koptatni, azonban ennek cseréje lényegesen később jön el, mint a stabilizátor összekötő.
Utóbbi cseréje egyszerűbb, a lengőkar gömbfejének cseréjéhez azonban a lengőkart ki kell szerelni, így cseréje lényegesen több munkaidőt igényel. Mindkét alkatrész meghibásodása úthibákon való áthajtáskor hallható kopogásban jelentkezik.
Te hallottál már hasonlót Fordodból?
Hátsó futómű:
Még egy remek hír: normál használat mellett szinte örök életű a több lengőkaros hátsó felfüggesztés. Azonban, ha bármelyik alkatrészét cserélni kell, az viszonylag nehéz, ugyanis az első kerék által felvert víz a csavarok és a szilentek perselyeinek korrózióját okozza. Extrém esetben a persely és a csavar olyan mértékben összeragad, hogy csak szétvágva lehet azokat kiszerelni.
Fékek:
Szinte csak a kopás miatti csere miatt kell megemlíteni, meghibásodás, rendellenes működés nem jellemző.
Jó ezeket hallani? Eddig minden jel arra utal szerintem, hogy nem volt rossz döntés Focust venni. De vajon a motor a váltó és a karosszéria rövid elemzése után is ezt gondolod majd?