“Milyen jó lenne, ha az új, garanciális autómat is hozzátok hozhatnám szervizre” – hangzott el már sok Ügyfelünktől ez a mondat, mikor a régi Fordjával utoljára volt nálunk.
Jó hírünk van!
Minden feltétel adott ahhoz, hogy a még garanciális Ford gépkocsik rendszeres karbantartását, azaz olajcseréjét és kapcsolódó alkatrészek/szűrők cseréjét illetve átvizsgálását elvégezzük.
Természetesen a karbantartáshoz gyári alkatrészeket, előírt motorolajat használunk, valamint ami szintén fontos: a Digitális Szervizfüzetbe (DSR) is be tudjuk jegyezni a karbantartás elvégzését.
Remek, már kérek is időpontotNem kell hetekig várni! 1 – 1,5 héten belül van szabad időpont! Gyorsan és pontosan dolgozunk!
Nem tart sokáig, megvárható! Ahogy az nálunk megszokott, az éves karbantartás megvárható. Ezt azt jelenti, hogy az előre egyeztetett időpontban megkezdjük az autón a munkát. Az ügyfélváróban pedig egy kávé mellett hamar eltelik az idő és lehet is folytani a napi teendőket. Nem szükséges oda-vissza utazásra pazarolni a drága időt.
Remek, nem várok másra, azonnal kérek időpontotTúl jól hangzik, hogy igaz legyen. Biztos valamit nem mondanak el… Lenne pár kérdésem, mielőtt bejelentkezek!
Ez természetes! Egy autó garanciája nagy érték, mindenki szeretné megőrizni. Azonban ehhez nem szükséges hivatalos márkaszervizben végeztetni a karbantartásokat, olajcseréket.
Az alábbiakban összegyűjtöttünk pár lehetséges kérdést, ami segít dönteni.
- Az autóm még garanciális. Csak hivatalos Ford márkaszervizben lehet elvégeztetni az olajcserét?
- Nem! Az Európai Unióhoz történő csatlakozással életbe lépett az a törvény, ami szerint egyik gyártó sem írhatja elő azt, hogy a gépkocsik karbantartását csak hivatalos márkaszervizben lehessen elvégezni.
- Hogyan marad meg a garancia, ha nem hivatalos márkaszervizben végzik el a karbantartást?
- Minden gyártó megadja, hogy a karbantartást hogyan, milyen alkatrészek felhasználásával, milyen gyakorisággal és milyen dokumentumok elkészítésével szükséges elvégezni. Tehát bárki, aki a feltételeket tudja teljesíteni, elvégezheti a rendszeres karbantartást az adott gépkocsin a garancia veszélyeztetése nélkül.
- Az autóm garanciális, ha valami elromlik rajta, akkor azt is meg tudjátok javítani garanciában?
- Nem! Garanciális javítást, mikor a hibát a tulajdonos számára díjmentesen javítják ki, csak hivatalos Ford szerviz végezheti el, hiszen az elszámolás a gyártóval csak közöttük történhet.
- Az autóm 3 – 5 éves, a gyári 2+3 év garanciából az Extra Garancia érvényes rá. Milyen feltétele van karbantartás tekintetében az Extra Garancia egtartásának?
- Az Extra Garancia feltétele a Ford tájékoztatása szerint (ford.hu oldalon található tájékoztató link és itt a letölthető pdf tájékoztató anyag!) a megfelelően dokumentált és elvégzett karbantartás.
- A garanciális autómhoz tartozik assistance szolgáltatás. Ha máshol végzik az olajcserét, akkor az megmarad?
- Igen! Mivel az autó továbbra is garanciális, így a garanciához tartozó szolgáltatások is megmaradnak.
- Honnan tudhatom meg, hogy az én autómat mikor kell karbantartásra vinnem?
- A Ford hivatalos weboldaláról elérhető táblázat iránymutatást nyújt, hogy az egyes modelleket milyen időközönként kell karbantartásra vinni. A dokumentum az alábbi linken elérhető innen is. Azonban fontos megjegyezni, hogy az előírtnál gyakoribb karbantartás nem csak technikának tesz jót, de eladáskor előnyt jelent, ha az autó bizonyítottan (lásd DSR) több törődést kapott, mint ami minimálisan szükséges!
- Elkopott a fékbetét az autómban, de még garanciális az autó. Azt hol cseréltethetem? Bekerül a DSR-be a csere?
- A kopó-fogyó, természetes elhasználódású alkatrészeket, mint pl. a fék, nem cserélik sehol garanciában. Ezért azt nálunk is, bármilyen korlátozás nélkül lehet cseréltetni. A Digitális szervizfüzet (DSR) a karbantartások követésére szolgál, kopó alkatrészek cseréjének bejegyzése nem lehetséges.
- Tegyük fel, hogy az autómmal elmegyek hozzátok karbantartásra és közben kiderül egy olyan hiba, ami a garancia körébe esik. Ilyenkor mi történik?
- Ebben az esetben elmagyarázzuk a hibát, hogy a márkaszervizbe garanciális javításra jelentkezve mit érdemes közölni a márkaszerviz munkatársával, hogy a legkönnyebben sikerüljön a hibát kijavíttatni.
- Az autóm már nem garanciális, de a digitális szervizfüzetet szeretném, ha továbbra is vezetnék. Lehetséges?
- Igen! A korábban elkezdett digitális szervizfüzetbe a nálunk végzett karbantartásokat is be lehet vezetni.
- Bizonyos márkaszervizekben az éves szerviz mellé vásárolhatok “assistance” szolgáltatást. Nálatok van ilyen?
- Nem. Jelenleg ilyet mi nem kínálunk.